Меню Затваряне

Архитектура и градоустройство

Устройственият правилник на администрацията на община Омуртаг определя правомощията и задълженията на служителите в дирекция „Строителство и инвестиции „,Отдел „Устройство на територията“.

Отдел „Устройство на територията“ осъществява функции в следните области:
Архитектура и строителство:
1. Провежда общинската политика по устройствено планиране на територията;
2. Организира и осъществява дейности по изработването, изменението и приемането на устройствените планове на територията на Общината;
3. Подпомагане дейността на административните органи по Закона за устройство на територията (ЗУТ), осигурявайки им становища, които да доведат до издаване на мотивирани и законосъобразни актове, както и подготвя проекти на административни актове по ЗУТ;
4. Провеждане процедури по обявяването на изработените и одобрените подробни устройствени планове;
5. Организиране разработването и актуализирането на наредби по прилагането на ЗУТ в съответствие с изискванията му;
6. Извършване проверки по жалби и сигнали на граждани и юридически и съставяне на констативни актове съгласно ЗУТ при установяване на нарушения и актове по Закона за административните нарушения и наказания;
7. Изготвя проекти на становища, доклади, предписания, удостоверения и административни актове, които докладва на началник отдела и главния архитект;
8. Подготвя докладни до Общинския съвет;
9. Осигурява участие в специализирани комисии на общината и общинския съвет;
10. Предоставя разрешения за изработване на подробни устройствени планове;
11. Поддържа архив;
12. Изготвя ежегоден доклад за изпълнението на общия устройствен план на общината;
13. Участва в комисии по изготвянето на на оценки и определянето на размера и изплащането на обезщетения в изрично предвидените в закона случаи.
(2) Кадастър и регулация:
1. Организира изработването на нови специализирани карти и регулационни планове;
2. извършва текущо попълване и промени на действащите кадастрални и регулационни планове и разписни книги;
3. Провежда процедури, изготвя служебни проекти и упражнява контрол;
4. Упражнява текущ геодезичен контрол, участва в даването на геодезически линии и площадки;
5. Подготвя преписки за промяна предназначението на земеделските земи;
6. Извършва геодезически заснемания за общински обекти;
7. Издава удостоверения за факти и обстоятелства по териториално и селищно устройство;
8. Съдейства за одобряване инвестиционни проекти за сгради, визи за проектиране, разрешения или откази за строеж;
9. Изготвя задания за проектиране на геодезически обекти;
10. Организира и координира подготовката и провеждането на процедурите за отчуждаване на имоти, които са частна собственост, както и процедури по Закона за собствеността и ползването на земеделски земи;
11. Поддържа специализираните карти по чл.34, ал. 1 от ЗКИР, като в предвидените от закона случаи възлагат изработката им;
12. Осигурят означаването на границите на общинските имоти по реда на ЗКИР
13. Провежда процедури по Закона за устройство на територията за имоти – общинска собственост,като осигурява необходимата съгласуваност и координирация на подземното с надземното улично строителство, участва в процедурата по предоставяне на разрешение за изработване на проект за подробен устройствен план на част от урбанизирана територия и предоставя информация за ежегоден доклад за изпълнението на общия устройствен план на община;
14. Осигурява изпълнението на специализирани дейности в областта на геодезията и картографията и създаването и поддържането на специализирани информационни системи за тях;
15. Съхранява, поддържа и актуализира наличните кадастрални планове на населените места в община когато няма одобрен цифров кадастър.